Boeken algemeen

zondag 16 november 2014

Alice in Zombieland (The White Rabbit Chronicles #1) - Gena Showalter



Wat een gaaf boek! De titel op zich is al geniaal. Die kan wat mij betreft wel op de nominatielijst voor de beste titel van het jaar. (Bestaat die eigenlijk?)
Alhoewel ik na even zoeken op Goodreads zie dat de titel niet uniek is.

Het boek zelf ziet er ook goed uit. Een mooie hardcover met een sprookjesachtige illustratie.

Alice Bell heeft het thuis niet gemakkelijk met een paranoïde vader die overal monsters denkt te zien. Na zonsondergang moet het gezin binnen blijven. Avondjes uit of logeerpartijtjes zitten er voor Alice en haar zusje Emma niet in. 
Haar vader is zo extreem dat hij het hele huis bepantserd heeft en Alice en Emma gevechtstraining geeft. Alice is ervan overtuigd dat er een steekje bij hem los zit. 

Als Alice haar vader op haar verjaardag overhaalt om toch een avondje uit te gaan met het hele gezin komt ze erachter dat haar vader helemaal niet gek is. 
Door haar gedram komt op haar verjaardag de rest van het gezin om het leven. Door een 'auto-ongeluk'. Ja, daar begint het inderdaad mee. Voor haar eigen ogen ziet ze haar vader en moeder verslonden worden door een stel hongerige zombies. 
Als ze later bijkomt in het ziekenhuis hoopt ze dat het allemaal een nachtmerrie was. Niet dus.
Dat Alice de zombies kan zien betekent dat ze tegen ze moet vechten. En om dat te leren moet ze zich inlaten met Cole Holland en zijn 'gang'. 

Aangezien ik wel van fantasy boeken houd, dacht ik wel dat dit boek me aan zou spreken, al had ik nog niet eerder een boek over zombies gelezen. Volgens mij zelfs nog bijna nooit een boek waar zombies in voorkomen. Bijna nooit, volgens mij zaten er wel zombies in The Mortal Instruments.
Ik vond het boek erg spannend.
Zoals in veel fantasy boeken was het verloop van het verhaal wel een beetje standaard. Onzeker, wereldvreemd meisje blijkt bijzondere krachten te hebben en krijgt de drang om de wereld te redden. Niks mis mee overigens.
Ik kijk uit naar het volgende deel in ieder geval.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Alice in Zombieland (The White Rabbit Chronicles #1)
auteur: Gena Showalter
Originele titel: Alice in Zombieland
vertaling: Angelique Verheijen
uitgeverij: Harlequin Young Adult
ISBN: 9789034754523
aantal pagina's: 414
verschijningsdatum: oktober 2014





Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten