Boeken algemeen

woensdag 29 oktober 2014

Offergave (Blood of Eden #3) - Julie Kagawa

Wraak. Dat is wat Allison Sekemoto wil. Wraak op Sarren die ervoor gezorgd heeft dat ze zonder Zeke verder moet. Hoe? Dat maakt niet uit. Voor de rest wil ze het liefst alles vergeten en zich overgeven aan de demon die ze eigenlijk is. 
Samen met Kanin en Jackal probeert ze Sarren te onderscheppen op zijn missie naar het vernietigen van de wereld. Sarren weet dat ze hem op de hielen zitten en blijft hen steeds een stap voor. Op zijn eigen zieke, sadistische manier vindt hij ook iedere keer een weg om te zorgen dat duidelijk blijft wie er zal winnen.
Hoe zwaar het ook is, ze zijn vastberaden om door te zetten tot het bittere einde. 

Net als Onsterfelijk en Bloedband is Offergave in drie stukken verdeeld. Ieder deel eindigt als er een duidelijke grens in het verhaal gepasseerd wordt.
In alle drie de delen is Allie de ik-figuur. Vanuit haar beleef je alles mee. Wat er buiten haar om gebeurt is altijd onbekend, behalve in het laatste stukje van Bloedband, waar even de schijnwerper op Sarren gericht wordt.
De sfeer in het boek is erg grimmig en duister, wat ook niet zo gek is, gezien de situatie. Gelukkig beurt Jackal met zijn sarcastische grapjes de boel regelmatig een beetje op.
Ik vond alle drie de boeken erg spannend, maar Bloedband toch wel het meest.

Met Offergave is er alweer een einde gekomen aan deze gave serie die ik met heel veel plezier gelezen heb.
Ik heb in de reviews Bloedband en Offergave mijn best gedaan om geen dingen te verklappen uit de vorige delen. Het moet wel een verrassing blijven voor wie nog in de serie wil beginnen. Wat ik nog wel wil zeggen is dat het boek niet voor niks offergave heet...

En bij deze wil ik mezelf nog even quoten ;-) : "Ik was al fan van vampierverhalen en deze serie brengt dat nog weer naar een hoger level. Super. Heel goed geschreven." Dit zei ik over Bloedband, maar het is van toepassing op de hele serie. 

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Lees hier mijn recensies van Onsterfelijk & Bloedband.

Titel: Offergave
auteur: Julie Kagawa
Originele titel: The Forever Song
vertaling: Angelique Verheijen
uitgeverij: Harlequin
ISBN: 9789034787637
aantal pagina's: 448
verschijningsdatum: november 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten