Boeken algemeen

vrijdag 10 oktober 2014

Godin van nature - P.C. Cast (Partholon #3)

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik de vorige twee delen van deze serie gelezen heb. Op een of andere manier kon ik me er niet toe zetten. Maar uiteindelijk wilde ik toch weten hoe het verhaal van Shannon Parker verder zou gaan.
Al snel kwam ik erachter dat dit verhaal niet echt over Shannon ging, maar over haar dochter(s). 

Morrigan, de dochter van Rhiannon groeit op bij de ouders van Shannon. Ze is altijd het buitenbeentje geweest. Haar grootouders waarschuwen haar al haar hele leven voor de invloed van goed en kwaad. Morrigan snapt er niet veel van, tot ze in Partholon terecht komt en begrijpt wat haar lotsbestemming is. Ze is de uitverkorene van een godin. Een lichtbrenger. Ze hoort allerlei stemmen, maar weet niet of die aan een godin of aan een demon toebehoren. 
Daar moet ze achter zien te komen. Maar dat is lastig als alle stemmen het beste met haar voor lijken te hebben en ze niet weet wie ze kan vertrouwen.

Het eerste gedeelte van het boek gaat over Shannon en Rhiannon. Zij krijgen beiden een dochter. De één in Oklahoma, de ander in Partholon. Morrigan en Myrna. De gelijkenis tussen deze twee is net zo groot als de gelijkenis tussen Rhiannon en Shannon.
In het tweede gedeelte maken we een sprong van 18 jaar en maken we nader kennis met Morrigan. Zij staat centraal in de rest van het boek. Af en toe wordt er een switch gemaakt naar Shannon.
Het derde deel van het verhaal begint wanneer Morrigan de spiegelwereld Partholon betreedt.

De leeftijd, het gedrag en de gedachten van Morrigan maken wat mij betreft een young-adult boek van dit derde deel van de serie, aangezien het boek vooral over de 18-jarige Morrigan gaat.
Uiteraard is er niks mis met young-adult boeken. Ik lees ze graag. Maar ik vind dit boek niet meer goed aansluiten op de vorige twee.

Eigenlijk vind ik dit verhaal veel lijken op Godin bij Vergissing, het eerste deel van de trilogie, waarin Shannon per ongeluk in Partholon terecht kwam en de gebruiken van het volk moest leren kennen. Datzelfde overkomt Morrigan nu. Met het verschil dat zij wel enige voorkennis heeft en zij 18 jaar is, terwijl Shannon in de dertig was.
Wel is het een spannend verhaal. Spannend genoeg om het boek snel uit te willen lezen. Ook is het een goede afsluiter van de trilogie.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

20586982Titel: Godin van nature
auteur: P.C. Cast
Originele titel: Devine by blood
vertaling: Niels van Eekelen
uitgeverij: Harlequin
ISBN: 9789461998859 (e-book)
aantal pagina's: 337
verschijningsdatum: januari 2014




Lees hier mijn recensies van Godin bij vergissing en Godin uit vrije wil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten