Boeken algemeen

zondag 26 oktober 2014

Bloedband (Blood of Eden #2) - Julie Kagawa

Wow, wat ben ik blij dat ik het volgende deel al in huis heb. Dit boek was zó spannend dat ik in de hoogste versnelling ben gaan lezen om te weten hoe het verder zou gaan.
En nu? Nu wil ik verder in Offergave, die ik gelukkig gisteren in mijn brievenbus vond.

Nu kan ik het hierbij laten en gewoon lekker met een boek op de bank gaan zitten, maar misschien is het handig om eerst wat meer te typen over Bloedband. Anders is de kans aanwezig dat ik straks twee boeken door elkaar ga halen.



In Onsterfelijk merkte Allie dat de dromen die ze heeft geen dromen zijn, maar visioenen van wat haar maker, Kanin, meemaakt. Kanin is gevangen genomen door de gevaarlijke, psychopathische vampier Sarren. Hij wil wraak op wat Kanin de vampiers heeft aangedaan. En in die wraak gaat hij heel ver. 
Doordat Allie een bloedband heeft met Kanin kan ze voelen in welke richting ze hem moet zoeken, dus is ze op pad gegaan om hem te bevrijden. 
Uiteindelijk leidt het spoor naar New Covington, haar geboorteplaats. Daar is heel wat veranderd sinds de laatste keer dat ze er was. De mensen die er rondlopen zijn ziek. Ze zijn besmet met het roodlongvirus. Behalve dat ze Kanin moet redden staan er daardoor nog een aantal zeer riskante ondernemingen op haar to-do lijstje. Het lijkt wel of het lot van de wereld op haar schouders rust. Of ze daar sterk genoeg voor is weet ze niet, maar vechten zal ze!

Ik vond dit boek echt zenuwslopend spannend. Ik was al fan van vampierverhalen en deze serie brengt dat nog weer naar een hoger level. Super. Heel goed geschreven.

Stel dat er tussen het lezen van deel 1 en 2 wat tijd is verstreken waardoor je je het verhaal niet meer helemaal goed kunt herinneren, dan wordt je geheugen in dit deel regelmatig opgefrist. Gelukkig niet op een manier dat je denkt: Nou weet ik het wel!
Als je Bloedband gelezen hebt en weet dat het volgende deel al beschikbaar is, dan durf ik met grote zekerheid te zeggen dat je geen opfrisser van dit deel nodig zult hebben, omdat je zo snel mogelijk verder wilt in het volgende deel.
Kan ik nu nog anders dan 5 sterren geven? Nee dus.

Update: Lees hier mijn recensie van deel 3: Offergave

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

22028293Titel: Bloedband
auteur: Julie Kagawa
Originele titel: The Eternity Cure
vertaling: Angelique Verheijen
uitgeverij: Harlequin
ISBN: 9789034787613
aantal pagina's: 448
verschijningsdatum: mei 2014



Geen opmerkingen:

Een reactie posten