Boeken algemeen

zaterdag 20 september 2014

Super Six Saturday / Super 6 boeken die ik niet uit mijn hoofd kon zetten nadat ze uit waren

Op Bloglovin' kwam ik de Super Six Saturday tegen. Dat soort dingen vind ik altijd erg leuk om aan mee te doen. Nadat ik de lijst met onderwerpen van de komende weken heb bekeken, denk ik dat ik er in ieder geval wel een paar keer aan mee kan doen.
SSS wordt georganiseerd door Bookbabbles.nl. Op hun site kun je ook de lijst vinden met de onderwerpen voor de komende tijd.

Super 6 boeken die ik niet uit mijn hoofd kon zetten nadat ze uit waren... Boeken waarna ik niet makkelijk in een nieuw boek kon beginnen. Of juist een deel van een serie die maakte dat ik gelijk door wilde lezen in het volgende deel.

Het eerste boek is een boek dat ik al een hele tijd geleden gelezen heb. Het eerste deel van een serie die veel indruk op mij gemaakt heeft.

10670024 De Stam van de Holenbeer. Het eerste deel van de Aardkinderen serie van Jean M. Auel. Ik vond dit verhaal zo goed omschreven dat het net zo goed een waargebeurd verhaal uit de steentijd zou kunnen zijn. Heel bijzonder. Het einde van het verhaal, waarin Ayla vertrekt bij de stam en daarbij haar zoontje moet achterlaten vond ik vreselijk. Dezelfde avond dat ik het boek uit had, heb ik het tweede deel van de serie nog op de kop getikt. Waarna ik de rest van de serie ook ben gaan lezen. Waarin je als lezer kennis maakt met Jondalar. De combi Ayla en Jondalar heeft op mij een onuitwisbare indruk gemaakt. Ik hoop dat ik me er ooit nog een keer toe kan zetten om de boeken te herlezen, maar aangezien ze erg dik zijn en er altijd flink wat andere boeken in de wachtrij staan, betwijfel ik of dat gaat lukken.
Alhoewel, als ik dit zo typ, bedenk ik dat ik er maar gewoon een keer voor moet gaan. Een idee voor 2015.

Op de tweede plaats een boek dat nog fris in het geheugen ligt. The fault in our stars. Dat boek staat voor mij persoonlijk op de lijst om de beste van 2014 te worden. Aangezien ik dit jaar al 86 boeken gelezen heb, wil dat wel wat zeggen.
Net als De stam van de holenbeer een boek waarbij ik gehuild heb.
Mijn recensie van dit boek kun je hier lezen.






8634475Op de derde plek komt voor mij de Gone serie van Michael Grant. Dit boek zie je volgende week ook nog wel een keertje langskomen. Gone is een superspannende young-adult serie waarin kinderen tot 16 jaar moeten zien te overleven in een wereld zonder volwassenen.
Ook bij deze serie kon ik na het einde van ieder deel niet wachten tot ik kon beginnen in het volgende deel. Ik heb de eerste delen in het Nederlands gelezen, ten ik daar doorheen was, ben ik verder gaan lezen in het Engels.



7303447
Voor de vierde plek kies ik Harry Potter. Ik denk dat deze serie een heleboel kinderen aan het lezen gezet heeft. Deze boeken en later filmserie is natuurlijk niet voor niks zo'n succes geworden.
Ik neem ook aan dat ik op de inhoud niet verder in hoef te gaan.

Ook bij deze serie ben ik op een gegeven moment overgestapt op het Engels, simpelweg omdat ik niet kon wachten tot de vertalingen verkrijgbaar waren.

Iedere keer als er een nieuw deel uitkwam ging ik eerst het vorige deel herlezen.


Eigenlijk zijn er nog wel meer young-adult series die ik in dit lijstje kan zetten, maar die bewaar ik toch nog even voor volgende week.
Gelukkig heb ik heel veel van de boeken die ik gelezen heb in Goodreads gezet. Ik ben voor deze lijst mijn 'read' lijstje eens langs gegaan. Veel boeken daarvan zeggen me op het eerste gezicht niet heel veel meer. Andere juist weer wel.
Zoals bijvoorbeeld het boek dat op de vijfde plek in deze lijst staat.

3176405De Dollangangerserie van Virginia Andrews. Een serie om nooit te vergeten. Gek genoeg heb ik na deze serie nooit weer iets van Virginia Andrews gelezen.








23111678

Op de laatste plaats zet ik Onzichtbaar van Karin Slaughter. In dit deel van de Grant County reeks gebeurt er iets waardoor de hele serie verandert. Ik ga hier niet zeggen wat, voor degenen die de boeken van Karin Slaughter nog niet gelezen hebben. Ik kan wel vertellen dat ik het nog steeds jammer vind.
Gelukkig zijn de daaropvolgende delen ook nog steeds erg goed.






Op de eerste plaats na kunnen de boeken die ik heb gekozen in willekeurige volgorde gezet worden.

1 opmerking:

  1. De stam van de holenbeer kende ik niet, maar klinkt goed !

    BeantwoordenVerwijderen