Boeken algemeen

dinsdag 30 september 2014

Op een rijtje: De boeken van september

Het lijkt net vorige week dat ik mijn blogpost over de boeken van augustus schreef, en nu is september alweer (bijna) voorbij!! Gelukkig is het weer nog wel een beetje zomers. Ik heb lekker nog wat boeken in de tuin kunnen lezen. Hopelijk lukt dat in oktober ook nog :-).


Eens even kijken ik gelezen heb....

1. The fault in our stars - John Green *****
2. De verloren prins - Julie Kagawa ***
3. Kaddisj voor een kut - Dimitri Verhulst ****
4. Voglio vivere una volta sola - Francesco Carofiglio ***
5. Voor jou - Jojo Moyes ****
6. Password - Mirjam Mous ***
7. Zondig hart - Sylvia Day **
8. De duistere fae - Julie Kagawa ****

Klik op de titel om de bijbehorende recensie te lezen.

Er zijn wel eens mensen die tegen mij zeggen dat ze verbaasd zijn over mijn boekenkeuze. Als ik zo naar mijn lijstje kijk, snap ik dat best een beetje.
Volgens mij is mijn motto 'Ik lees alles wat los en vast zit' duidelijk te zien ;-). Natuurlijk lees ik net helemaal alles wat los en vast zit, maar is mijn smaak wel heel breed. Van literatuur tot young-adult boeken, van waargebeurd tot fantasy. En ook nog in drie talen. Ik kan alles goed vinden. Uit mijn recensie van Zondig hart blijkt overigens dat ik zeker niet alles goed vind.

Een top 3 van deze maand maken was niet zo heel moeilijk. Toen ik The fault in our stars aan het lezen was, dacht ik dat dat nog wel eens mijn nummer 1 van dit jaar zou kunnen worden. Wie weet...
Hij staat sowieso voor deze maand op 1. Op 2 staat het boek dat deze maand de meeste stemmen had gekregen bij Kiezen is moeilijk. De derde plaats was een twijfelgeval. Kaddisj voor een kut of De duistere fae. Ik heb voor Kaddisj voor een kut gekozen omdat ik verbaasd was dat ik het boek naar mijn smaak zou zijn.Van de Duistere fae verwachtte ik al dat ik hem goed zou vinden.
(De Duistere fae kun je trouwens tot 11 oktober winnen op mijn blog.)

Inmiddels ben ik alweer in twee boeken bezig: 12 Jaar slaaf van Simon Northup en Vijf van Ursula Posnanski. Over die boeken kun je binnenkort op mijn blog meer lezen.
Verder liggen Verkikkerd van Lisette Jonkman, Onsterfelijk en Bloedband van Julie Kagawa, De jongen in de gestreepte pyjama van John Boyne en Hyperbool en nog wat van Allie Brosh op de stapel voor oktober.
Ik ben benieuwd of ik daar allemaal doorheen zal komen. Je zult het komende maand zien.



Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. mooi overzicht! En volgens mij doen wij hetzelfde bij lezen: alles lezen wat ons leuk lijkt :-) Ook ik lees van alles: jeugdboeken, YA, fantasy, Nederlandse literatuur (zowel oud als modern), Engelse literatuur (zowel oud als modern), reisgidsen. Nu nog leren om een goede leesplanning te maken zodat ik nog meer leuke boeken kan lezen….

    BeantwoordenVerwijderen