Boeken algemeen

donderdag 14 augustus 2014

De IJzerkoningin - Julie Kagawa (The Iron Fey #3)

Ja hoor, het wordt echt steeds beter :-).

Aan het eind van deel 2 werden Ash en Meghan verbannen uit Nimmernimmer om hun liefde voor elkaar. Liefde tussen het Zomer- en Winterhof, dat is niet mogelijk. 

Kunnen de twee nu eindelijk rust hebben in de sterfelijke wereld? 
Nee.

Met het verslaan van koning Machina van het IJzerrijk is het nog niet gedaan. Het IJzerrijk blijft groeien ten koste van Nimmernimmer. De fae uit het Zomer- en Winterhof kunnen het IJzerrijk niet binnengaan om de Valse Koning te verslaan. Dat kan alleen Meghan.
Daarom willen koning Oberon en Koningin Mab dat Meghan terugkomt om de Valse Koning te verslaan. 

Ze staat er niet alleen voor. Ash en Puck gaan samen met haar het avontuur aan. Koste wat kost. 

Belangrijke gebeurtenissen uit de vorige delen komen nog weer even kort aan bod. Handig voor als het al een tijdje geleden is dat je die gelezen hebt.
Hoe verder je komt in de serie, hoe beter je de personages leert kennen, daardoor komen ze ook steeds meer tot leven. Ze ontwikkelen zichzelf door wat ze meemaken ook meer.
Schreef ik in mijn recensie van De IJzerprinses nog dat het verhaal me niet echt wist te raken, hoe goed het verhaal op zich ook was, de IJzerkoningin kon dat wel. Er zaten echt een aantal heel mooie en droevige stukjes in waarbij ik tranen in mijn ogen kreeg.
Verder zit er veel actie en spanning in het verhaal, ook humor en romantiek ontbreken niet.

Voor mezelf vind ik het heel belangrijk dat ik, nadat ik een deel van een serie uit heb gelezen graag snel door wil lezen in het volgende deel. Dat had ik van deel 1 naar deel 2 wel. Van deel 2 naar deel 3 niet zo, daar hebben een dan ook een paar weken tussen gezeten. Deel 3 vond ik zo goed, dat ik niet kon wachten om in het volgende deel te beginnen. Ik heb dan ook niet gewacht. Toen ik gisteravond laat De IJzerkoningin uit had, ben ik direct verder gegaan in De IJzerprins.

De IJzerprinses is geschreven met Meghan als ik-figuur. Dat was in de IJzerkoning en de IJzerprinses ook zo. In de IJzerprins staat Ash centraal als ik-figuur. Of dat het hele boek zo blijft, dat weet ik uiteraard nog niet. Ik ben heel benieuwd.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes














Titel: De IJzerkoningin
auteur: Julia Kagawa
uitgeverij: Harlequin Young Adult
ISBN: 9789034755865
aantal pagina's: 381
verschijningsdatum: maart 2013


Follow on Bloglovin




1 opmerking:

  1. Fijn dat de boeken steeds beter worden. Ga ik misschien toch heroverwegen om verder te lezen...

    BeantwoordenVerwijderen