Boeken algemeen

vrijdag 2 mei 2014

Donderdagskinderen (Frieda Klein #4) - Nicci French

Al vrij snel dacht ik dat ik doorhad wie de dader was. Ik had het fout! Daar ben ik altijd heel blij mee; een auteur die me weet te verrassen :-). 

Frieda woont alleen met haar kat in Londen. Ze heeft al lang geleden gebroken met haar familie en de rest van haar verleden.
En dan ineens is daar Maddie Capel, een oud-klasgenoot, die met haar wil afspreken om wat met haar te bespreken. Maddie doet net of ze vroeger vriendinnen waren en vraagt om een gunst. Het gaat niet goed met haar dochter Becky. En aangezien Frieda psychotherapeut is wil ze graag dat Frieda met haar dochter gaat praten.
Becky vertelt Frieda dat ze verkracht is, maar dat haar moeder haar niet gelooft.
Dit verhaal haalt herinneringen naar boven bij Frieda. Het verhaal van Becky komt zo sterk overeen met dat van Frieda, dat het geen toeval kan zijn.
Frieda gaat op onderzoek uit in haar vroegere woonplaats Braxton. Ze gaat zelfs na 23 jaar weer op bezoek bij haar moeder. Die lijkt niet echt op haar te zitten wachten en wil zeker niet praten over het verleden.
Als haar moeder ziek blijkt te zijn neemt Frieda zich voor om wat vaker bij haar moeder te zijn. Ondertussen ontmoet ze allemaal vroegere klasgenoten. Klasgenoten die nu stuk voor stuk verdachte kunnen zijn. 

In dit vierde deel over Frieda Klein komen veel bekenden weer naar voren. Ik kan niet zeggen alle, want het kan best dat ik iemand vergeten ben natuurlijk.
We hebben Josef, een van mijn favoriete personages, Sasha, Karlsson, Sandy en natuurlijk Dean Reeves die als een rode draad door alle delen heen sluipt.

Een super goed boek dat me vanaf de eerste bladzijde in zijn greep had. 

Alle vier de delen van Frieda Klein op een rij.
Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. boek gisteren uitgelezen, ik heb er weer van genoten! ****

    BeantwoordenVerwijderen