Boeken algemeen

zaterdag 19 april 2014

Verdronken - Rachel Ward

Als Carl zijn ogen opent ziet hij nog net dat de jongen die naast hem ligt in een zak ligt en dat de zak dicht wordt geritst.
Wanneer hij in de ambulance ligt komt er nog iemand naast hem. Een meisje. Ze gilt als ze hem ziet.

Wie hij is, of wat er is gebeurd, dat weet hij niet meer. Hij weet alleen de feiten. De vrouw die bij hem is, is zijn moeder. Zijn broer Rob is dood.

De eerste nacht terug uit het ziekenhuis hoort hij vlak voor hij in slaap valt de stem van zijn broer. De stem van zijn broer keert steeds vaker terug. Langzaamaan krijgt de stem van zijn broer vorm en komen de herinneringen aan alle gebeurtenissen ook terug.

Het heeft te maken met een meisje, Neisha. Zij heeft het ongeluk in het meer, net als Carl, overleefd.
Rob wil dat ze alsnog dood gaan.

Overal waar water is, is gevaar.

Dit is een young-adult thriller. Erg spannend. Ik vind het nog steeds jammer dat het young-adult genre er nog niet was toen ikzelf tot de doelgroep behoorde. Niet dat ik toen qua lezen het idee had dat ik iets tekort kwam hoor, maar nu zijn er zoveel goede boeken voor die leeftijd!
Ik haal de schade alsnog wel in :-).
En dit boek was zeker de moeite van het lezen waard. 

In het voorwoord waarschuwt de schrijfster trouwens dat dit misschien geen geschikt boek is voor mensen die met verdrinking te maken hebben gehad. Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat het dan vrij heftig is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten