Boeken algemeen

woensdag 2 april 2014

Halverwege het graf (Nachtjagers #1) - Jeaniene Frost

Dit boek had ik al een hele tijd op mijn e-reader staan om te gaan lezen. Ik heb hem erop gezet toen ik alle delen van Midnight Breed van Lara Adrian uit had gelezen. Maar aangezien ik dacht dat er toch niet veel boeken aan die serie konden tippen bleef hij tot nu toe ongelezen. Nu werd het toch wel weer een keer tijd voor wat vampiers. Eén van mijn favoriete fantasy figuren om over te lezen :-). 


Het verhaal

Catherine Crawfield is verwekt doordat haar moeder verkracht werd door een vampier. Hierdoor is Catherine, Cat, half mens, half vampier. Natuurlijk heeft haar moeder een enorme hekel aan vampiers. Ook is er de angst dat haar dochter ook slecht is. Ze houdt haar dochter dan ook niet tegen als ze op 16-jarige leeftijd op vampierjacht gaat. Alle vampiers zijn slecht en ze moeten allemaal vernietigd worden.
Dat moet natuurlijk een keer verkeerd aflopen voor Cat. Ze krijgt de verkeerde vampier tegenover zich. Bones. Als ze haar dood in de ogen kijkt sluit ze een pact met de duivel wegens gelijke belangen. Samen met hem gaat ze op vampierjacht en komt terecht in een net van criminele vampiers die het op jonge meisjes hebben voorzien.
Om op vampiers te kunnen jagen wordt Cat omgetoverd tot een echte vamp en daarbij getraind tot vechtmachine met messen werpen als specialiteit.
Na weken van zware training kan het echte werk gaan beginnen.
Cat moet haar vooroordeel tegen vampiers herzien. Ze zijn niet allemáál slecht. Ze zwicht voor Bones en moet gaan kiezen tussen hem en haar familie.

Actie, spanning, romantiek en vaak ook (messcherpe) humor. Ik wil wel meer lezen over die messenwerpende Cat!
Ik zag dat er sowieso nog 2 delen in het Nederlands zijn vertaald en nog wel een stuk of 10 onvertaald.  Ik kan dus nog wel even doorlezen. 
Vast niet allemaal, of in ieder geval niet allemaal na elkaar, anders wordt dit ook zo'n vampierblog ;-).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten