Boeken algemeen

zaterdag 22 februari 2014

Dromen (Hush, Hush #3) - Becca Fitzpatrick



Dromen

Omdat het vorige deel eindigde in een cliffhanger ben ik gelijk doorgegaan met het derde deel van de Hush, hush-serie. En ik kan alvast zeggen; Dit deel eindigt ook weer in een cliffhanger, dus ga ik ook gelijk weer door in deel 4. Daarna is het ook wel weer even klaar met Young-Adult boeken. 
Je kunt het met me eens zijn of niet, maar het voelt toch altijd wel gemakkelijk om daarin bezig te zijn. 
Soms, omdat ik op Goodreads en hier bijhoud wat ik lees voel ik me wel eens verplicht om een bepaald soort boeken te lezen. Maar als ik daar dan even over nadenk klopt dat gewoon niet. Het is mijn tijd, het is mijn hobby, dus moet ik gewoon gaan lezen waar ik zelf zin in heb. 
Ik heb afgelopen nacht tot 1 uur gelezen om dit boek uit te lezen trouwens. Ik wilde perse weten hoe het af zou lopen.

Nora wordt in dit deel in het donker wakker op een begraafplaats. Ze voelt zich gedesoriënteerd. Ze heeft geen idee hoe ze daar terecht komt. Als de bewaker haar ontdekt en herkent als het meisje dat al 3 maanden vermist is weet ze niet meer hoe ze het heeft. 3 Maanden weg? Volgens Nora is het april. De bewaker meldt haar dat het september is. 5 Maanden later. Nora is 5 maanden van haar leven kwijt. 
Ze wordt helemaal gek van het gat in haar geheugen. Haar moeder en beste vriendin Vee lijken ook nog dingen voor haar achter te houden. Om haar te beschermen. Maar waartegen?
En dan droomt ze ook nog de hele tijd over een kleur. Zwart. Bij deze kleur voelt ze zich veilig en geliefd. Maar wat er achter die kleur zit weet ze niet. 
Tot ze in een droom bij Patch terecht komt. Hij schrikt ervan dat hij haar ziet. Hij laat wel weten dat hij haar kent, maar dat ze moet vergeten dat ze hem in deze droom gezien heeft. 

Moeder blijkt een nieuwe vriend te hebben. Een persoon die ze intuïtief haat: Hank Millar. De vader van haar 'aartsvijand' Marcie Millar. 
Nora droomt niet alleen over Patch. Ze heeft ook andere dromen, een soort hallucinaties. Over een meisje in een kooi. En Hank lijkt er wat mee te maken te hebben. 

Tijdens een etentje met moeder en Hank gaat Nora ervandoor. Ze wordt helemaal gek van dat kleffe gedoe. Ze komt bij een tankstation terecht waar iets aan de hand lijkt te zijn. Ze gaat naar binnen en wordt daar te pakken genomen door een enge jongen. Maar, is het wel een jongen?
Nora heeft geen auto bij zich en geen telefoon. Op het moment dat ze geen uitweg meer heeft komt er een witte SUV aanrijden. Er stapt iemand uit die haar bekend voorkomt. Zijn naam is Jev. Hij helpt haar bij het tankstation vandaan te komen. Ze raakt geïntrigeerd door deze Jev. Hij roept gevoelens en vage herinneringen bij haar op. En ja, hij blijkt haar te kennen, maar wil niet zeggen waarvan, hij wil niet vertellen wat hij van haar weet. Op aandringen van Nora vertelt hij dat ze elkaar kenden, maar dat hij altijd een slechte invloed op haar heeft gehad. Ze moet het achter zich laten en opnieuw beginnen.

Natuurlijk weten we als lezer allang dat het om Patch gaat. In de proloog van het boek komen we hem ook al tegen. Hij heeft een deal gesloten met Hank. Daar wil hij Nora verder niet bij betrekken. 

Stukje bij beetje komt Nora meer te weten over haar verleden en natuurlijk over Patch.



1 Drift
2 Dwalen
4 Dreiging


Geen opmerkingen:

Een reactie posten